Samen bouwen aan de toekomst van onze kerken
De afgelopen periode heeft het parochiebestuur, samen met een extern onderzoeksbureau, onderzoek laten uitvoeren naar de toekomst van zowel de Laurentiuskerk als de Basiliek. Daarbij is gekeken naar mogelijkheden om de financiële basis van beide kerkgebouwen te versterken, zodat zij ook in de toekomst hun pastorale, maatschappelijke, culturele en historische rol kunnen blijven vervullen.
Inmiddels is de rapportage van dit onderzoek beschikbaar. Het bestuur zal de komende periode de aanbevelingen bestuderen en deze vertalen naar een concreet plan van aanpak. Daarbij willen wij zorgvuldig kijken naar de kansen en mogelijkheden die er liggen voor de toekomst van beide kerken. Het onderzoek richt zich niet alleen op de financiële kant van de zaak. Minstens zo belangrijk is de vraag hoe wij de bijzondere betekenis van de Laurentiuskerk en de Basiliek voor onze geloofsgemeenschap en de samenleving kunnen behouden en versterken. Beide kerken zijn immers plaatsen van geloof, ontmoeting, bezinning en verbondenheid.
Wij vinden het belangrijk om het vervolgtraject niet alleen als bestuur vorm te geven. Daarom willen wij graag vrijwilligers, parochianen en andere betrokkenen betrekken bij het uitwerken van de vervolgstappen. Hun kennis, ervaring, ideeën en betrokkenheid zijn van grote waarde. In de komende maanden zullen wij hierover verder communiceren en momenten organiseren waarop geïnteresseerden kunnen meedenken.
Heeft u ideeën of wilt u meedenken over de toekomst van onze kerkgebouwen? Dan horen wij dat graag. Nadere informatie over de vervolgstappen volgt via De Bernardus, de website en onze andere communicatiekanalen.
parochiebestuur









