Activiteiten van de Parochie

Overzicht van activiteiten van onze parochie.

woensdag 20
mrt 20.00 uur
Filmavond The Letter
20 maart Oudenbosch
In Zeven­bergen en in Ouden­bosch zal bin­nen­kort, onder impuls van De Pelgrim, ‘The Letter’ wor­den ver­toond: een in­druk­wek­kende, per­soon­lijke do­cu­mentaire over vijf mensen die laten zien wat klimaat­ver­an­de­ring doet met hun thuis.
zondag 24
mrt 11.00 uur
Palmzondag - Palmpasen
Zondag 24 maart in de BASILIEK met klein en groot
Op zon­dag 24 maart vieren we om 11.00 uur in de Basiliek van Ouden­bosch Palm­zon­dag, de intocht van Jezus in Jeru­za­lem. Het is de start van een heel bij­zon­dere week: “De Goede Week”, de laatste etappe naar Pasen. Met alle kin­de­ren hou­den we aan het begin van de vie­ring een Palm­pro­ces­sie door de Basiliek en gaan daarna in de crypte het verhaal van de Goede Week en Pasen ver­der ver­werken tij­dens de kin­der­neven­dienst.
maandag 25
mrt 19.30 uur
Waar gaat de Bijbel over en wat betekent dat voor mij?
Cursus van 4 bijeenkomsten
Als je met de Bijbel wilt kennis­ma­ken en je afvraagt wat de Bijbel voor jouw geloofs­ont­wik­ke­ling kan gaan betekenen. Of als je met mede gelo­vi­gen over Bijbel­tek­sten wil praten en vooral naar elkaar luis­te­ren. Dan is deze cursus van 4 bij­een­komsten, om de 14 dagen op maan­dag­avond, te over­we­gen.
vrijdag 05
apr 19.00 uur
Heilig Vormsel in 2024 in onze Parochie
Jongens en meisjes in de laatste groep van de basis­school staan op de drempel naar de toe­komst. Een toe­komst waarin ze meer en meer volwassen wor­den en steeds meer zelf keuzes gaan maken. In onze Kerk is dat ook vaak het moment waarop deze jongens en meisjes het sacra­ment van het H. Vormsel ont­van­gen.
vrijdag 31
mei 12.00 uur
Bedevaarten Banneux 2024
5-daagse van 31 mei t/m 4 juni
Het Dio­ce­saan Banneux comité van het bisdom Breda or­ga­ni­seert ook in 2024, waarin we de 91ste ver­jaar­dag van de ver­schij­ningen vieren, een meer­daag­se naar het Belgische Banneux N-D, aan de voet van de Ardennen. De be­ge­lei­ding wordt ver­zorgd door eigen pastores en zorg­team die samen willen instaan voor een in­spi­re­rende bede­vaart en een aangenaam verblijf.
zondag 12
okt 1.00 uur
Samen naar Rome:
ontdekken, bewonderen en ontmoeten
Iedere 25 jaar viert de Katho­lie­ke Kerk een HEILIG JAAR. Het ko­men­de Heilig Jaar, in 2025, heeft als thema: “Pelgrims van de Hoop”. Als Immanuel- en Bernardus­paro­chie willen we tij­dens dit Heilig Jaar ook samen optrekken tij­dens een reis naar de eeuwige stad. Ook wij zijn ‘Pelgrims van de Hoop’! Tijdens de herfst­va­kan­tie van 2025 (12-18 ok­to­ber) or­ga­ni­se­ren we daarom een in­spi­ra­tiereis naar Rome.